neděle 12. dubna 2009


Právě zpracovávám 31 otázek na Orcutt´s english class (to s tim divným učitelem).

Tady přináším pár hlodů, nedá mi to se s váma nepodělit :D. Tučným písmem je to, co je napsaný od něj a v závorce kurzívou je můj komentář. A pod tím ještě dám překlad do češtiny, pro ty, co se jim šikne.. muh-ehm!! :))


1. Using your notes from Chuck Close: A Portrait in Progress you should be able to define the work we saw in this movie in terms of process. If your notes are weak, come in after school and watch the movie again. It is only 57 minutes long. (s ironickým nádechem: joo, to je pohoda, 57 minut je jako NIC!! Taky to může být třeba na 3 hodiny.. hned zítra tam jdu, protože moje notes jsou opravdu extremelly weak!!)


2. toto mě opravdu baví: According to Aquinas, knowledge begins with things. Things come from God. Therefore, God is the source of all knowledge. Humans, with their ability to think are like God. But because humans can not think without first gaining knowledge from things, humans are not equal to God. (no comment!!)


Překlad:

1. S použitím tvých poznámek k Chuck Close: (teď to zestručním) měl bys být schopen popsat práci, kterou jsme viděli ve filmu-proces. Pokud tvoje poznámky jsou chudé, k ničemu.. přijď po škole a koukni se na film znova. Je to jenom 57 minut dlouhý.


2. V souhlasu s Aquinasem, znalosti začínají u věcí. Věci pochází od boha. Z toho vychází, že bůh je zdrojem všech znalostí. Lidé s jejich schopnostma jsou jako bůh. Ale protože lidé nemůžou myslet bez první dané znalosti pro danou věc, lidé nejsou rovni bohu.

Prostě bůh je n.1 no..


No, moje překlady nejsou doslovné, jak už sem tady myslím psala, já mám prostě problém s překladem z aj do čj. Jak jsem spoustu anglických slovíček nehledala v životě ve slovníku, ale tak nějak "sama přišla", tak ač význam v aj chápu perfektně, nejsem schopná to do čj přeložit. S tím myslím má zkušenost víc lidí, co žijí v US. Kdyžtak můžete psát své zkušenosti do komentářů.

Ještě se chci vyjádřit k druhému bodu: ten učitel to mylsí vážně, tohle do nás hustí a třída nic nenamítá.. já se přiznávám, že když to řekl prvně, začala sem se smát. Jako jediná.. To je pro mě naprostá hovadina.

Protože v této třídě studujeme filmy, jak učitel řekl, tak občas záběr zastaví a my to máme nakreslit.. jednou to stopnul a ta ženská tam měla takový dementní výraz, polootevřenou pusu a jedna holku se smíchem: Should we draw it? :D Odpověď byla no.


Potom ještě mám takový zážitek z Algebry. Každý den dostáváme úkoly, které tvoří největší podíl na výsledné známce. A já je zásadně opisuju z netu, kde sou skoro všechny příklady k disozici. No a když ani tohle milí Amerikáni nezvládnou, učitelka občas to píše celý na tabuli. Tuhle se mi líbilo, když řekla: Is everybody done with copying? Jako jestli papír může dát dolů..


Taky Američani mají problémy se spelováním. A fakt krutý.. v sobotu sem měla školení na outdoorovou školu a ten supervisor psal na tabuli, co dělá učitele dětem zajímavým..a totálně to měl messed up :D Taky si myslí, jak je angličtina strašně těžký jazyk. Já neříkám, že je lehký, ale až takhle...navíc oni to dokáží podat s takovým tónem, že je to prostě pravda pravdoucí :D.


V sobotu budu mít devatenáctiny, tak pojedeme do Seattlu, to se moc těšííííím :)))

Zítra je Velikonoční Pondělí, a Easter dost mají i tady.. ale ne až tak, já se ptala Marty proč třeba bení volno a tak..a ona že neví, ale že nejspíš proto, že je tu dost náboženství a třeba Židé to neslaví a tak.. Jinak v obchodech už přes měsíc prodávají vejce, všechno s Velikonocema.. já si všimla, že tady mají pořád nějaký "obchodní tah".. když jsem přijela, už všude byl znát Halloween.. potom Thanksgiving, hned poté se ze dne na den dýně vyměnily za ozdobičky a stromky na Vánoce, potom Valentýn, kde byla vysloveně záplava srdíček a hned pak Easter.. jsem zvědavá, co přijde pak :)). Tipuju, že den matek, který je na 8. května, dokonce o tom lidi dost mluví, což mě překvapilo.. A pak každopádně Independence day, který je 4. 7. .. a to budu zrovna v NY s rodinkou :).

Tak se mějte hezky a užijte si vánoční pondělí!!! A taky to vaše letní počasí!!! My tu teď máme skoro furt hnusně, jen min. víkend bylo 20°C, ale hned ve středu se to zkazilo a je tak kolem 8 a prší.. no, ve středu se to má zlomit, tak uvidíme..

Žádné komentáře: