pátek 15. srpna 2008

PRVNÍ DNY V USA

Konečně jsem se dokopala k napsání "pár" řádků o mých začátcích v Americe :o)).
Všechno začalo na letišti, kde jsem s mamkou a bráškou trávila poslední minuty. V 9.30h nastal můj čas a s ostatními lidmi, co také jeli do USA, jsme se rozloučili s rodinami... radši rychle rychle, žádná věda :o). Ale potom, co jsem ukázala pas a vízum a vešla do odletové haly, nastaly kruté chvilky... podívala jsem se okolo sebe a všichni jsme měli slzy v očích... pak jsem se začala bavit se Zuzkou, která se stala mojí newyorskou kamarádkou (zdraviiiim!!!!). Let celkem šel, před náma seděla skupinka mladých Amíků, kteří byli tlustí, furt se objímali, pořád něco jedli... fascinovaně jsme na ně zírali. Musím říct, že při přistávání se mě zmocnil divný pocit, jako co mě to popadlo vypadnout na rok pryč, od všech a od všeho... Tato myšlenka mě ještě teď občas provází. Po přistání na Kennedyho letišti jsme prošli kontrolou, měla jsem štěstí na dobrýho úředníka, snažil se vtipkovat ;o)). Pak si mě nečekaně vyfotil, takže na fotce mám ránu :D. Kufry dorazili a my jsme šli k východu, kde na nás čekal autobus. Toto všechno trvalo 2 hodiny, které mi utekly jako voda. Sedla jsem si s jednou Slovenkou a viděla jsem prvně New York.. pak jsme dorazili k hotelu Sheraton, je hezký, bylo to kolem 17h. Všichni jsme byli hladoví, ospalí, žížniví...vyfasovali jsme takový děsně slušivý trička CIEE. Dostali jsme klíče od pokojů, šli se ubytovat a pak jsem se pokoušela dostat na net a něco napsat domů, ale když jsem ho konečně chytla, tak se šlo na večeři a já sem ani neměla moc myšlěnky něco psát, byla jsem strašně utahaná, časový posun je dost znát. Hned po večeři jsem zalehla do postele (btw. mají je tu strašně velký :o)).
Druhý den se vstávalo v půl 8 a po snídani následovalo školení od CIEE, nic nového jsme se v podstatě nedozvěděli, na závěr nám pustili video na téma něco jako no sex with a minor. Už podle názvu je jasný, že to byla blbost. Následovalo rozdělení do menších skupinek podle barev na jmenovce (byla sem zelená :o). Se Zuzkou jsme měli štěstí, že nám oběma dali zelenou, takže jsme spolu byly i přes den. Nejdřív jsme se krátce představili a pak jsme hráli pár her...
Ve 12h jsme nastoupili do busu a vydali se za NYC. Jako první byla zastávka v Central parku, pak se jelo myslím na loď k Statue of Liberty. Než se nastoupilo, uviděli jsme demonstrující ženskou kvůli olympiádě v Číně (měla ceduli s nápisem Beijing olympics, Genocide olympics) a strašně hulákala... pak jsme v 15h nastoupili na loď a jeli za Sochou Svobody. Cestou jsme viděli Manhattan. Na lodi jsem udělala strašně moc fotek. Plavba trvala cca hodinu a čtvrt. Potom jsme jeli do Rockefellerova centra, bus krátce zastavil u budovy OSN (jinak řidiči v NY řídí jako prasata, nejspíš znají jen brzda/plyn). Na vyhlídce Top of the rock to bylo hezký, viděli jsme pod sebou mrakodrapy... Pak se jelo už na večeři poblíž Times square, kde je strašně moc obchodů, prostě paráda :o)). Ale těch neonů, no to je fakt mazec, to musí být spotřeba :D. Večeře byla sice v hezkým podniku, ale jídlo bylo typicky americký a žádná sláva, samý hranolky, smažený těsto, pizza, mini hamburger... hrála tam pěvecká skupina a pak skoro všichni exchange studenti (většina z nás byli Němci) se vystřídali na podiu u karaoke, písničky jsme si vybírali sami a většinou se chodilo ve skupinkách podle států, takže Czechoslovakia šla spolu :o)). Zpívali jsme Sweet home Alabama. Po hodině a půl jakože se půjde, ale jen jsme stáli, nic se nedělo až pak jsme vyšli a šup šup, rychle do obchodu se suvenýrama, všechno s logem I love NY :o)). Prý že není čas... tak nechápu půlhodinové čekáni ve Spotlightu, ale nevadí... rychle jsem popadla tričko a keramický pero I love NY a pospíchala k busu. Večer kolem půl 11 jsme přijeli do Sheratonu a předodletová schůzka začala v 11 p.m., kdy jsme všichni skoro usínali. Předali nám info k odletu k host family a šli jsme konečně spáááát. Spala jsem jen 4 hodiny, protože v 5.30h jsem měla být nastoupená s kuframa v hale. Ve skupince nás jelo asi 15, jeli jsme na letiště Newark v New Jersey, cesta trvala asi 10 min. narozdíl od cesty z JFK letiště, kdy jsme jeli něco přes hodinu. Skoro všichni vystoupili u terminálu A, pak dva u B a pak já sama u C. Jen mě tam vykopli a bye bye, zeptej se... vůbec sem nebyla zmatená, co mám dělat a kam mám jít :-/. Měla jsem u odbavení kufrů štěstí na paní, co odbavuje a pomohla mi. Za druhý kufr jsem musela platit 25 dolarů (smím mít jen jeden). Když jsem zmateně z peněženky vytahovala peníze, řekla mi, že je to lepší kreditkou :D. Tak fajn :o)). Pak jsem vyjela schody a stoupla jsem si do fronty na kontrolu příručního zavazadla. Šlo to rychle a když jsem přišla na řadu, do košíku jsem hodila hodinky, prstýnek, náramek, boty a noťase. Do druhýho batoh a obal na notebook. Prošla jsem tou "bránou" a samozřejmě jsem pípala...sundala jsem si sako a dobrý... pak mě ještě prohledávali, hrabala se ta pani v batohu a pak mi všechno vrátila a já jsem mohla pokračovat k mému gatu. Ten jsem už našla bez problému. Sednu si a píšu smsku domů když v tu chvíli mi přijde smska od slečny ze SA, která s námi byla na školení v NY, jestli jsem dobře dorazila a u jakého gatu jsem, že mě ten chlápek z CIEE hledá. Odepisovala jsem a přijel Jason z CIEE, celý uřícený...mimochodem byl to ten největší jouda ze všech koordinátorů, a jako naschvál ho měla naše skupinka. Pak jsem nastoupila po hodině a půl do letadla a vydala se směr Portland, Oregon.