úterý 9. září 2008

UŽ MĚSÍC ...

Tak dneska je to přesně měsíc, co jsem v USA...ani se mi to tak nezdá, abych pravdu řekla... Ale poslední dobou se mi stýská.
Když jsme se s Martou o víkendu vracely domů, přišla za náma sousedka, jak má manžela u FBI a ptala se, co škola a tak. Říkám, že škola ujde, ale že nemám kamarády ... ona že řekne Ianovi, synovi, aby mě s někým seznámil. Pak mi Ian volal a dohodli jsme se, že pro mě přijde před mojí učebnu Algebry. Takže v pondělí se mi šlo do školy už o něco líp :o). Na mojí poslední hodině drama jsme hráli takovou hru, že jsme seděli na židlích v kruhu, pak se jedna odendala a jeden řekl třeba: "Jestli máš na sobě bílé triko..." a všichni, co měli bílé triko se zvedli a rychle si běželi najít nové místo. Smyl hry jsem nepochopila, ale dobrý.. Poněvadž jsem někomu fakt nerozuměla, tak moje reakce nebyly zrovna nejlepší :o)). Pak si vedle mě sedla jedna holka a zeptala se, proč jsem se nezvedla.. odpovídám, že jsem exchange student a že nerozumím všemu, co říkají. Ona jéé a odkud jsem a tak a co říkám na školu.. já, že celkem fajn, ale že nemám zatím kamarády, tak je to těžký. A ona ooh, tak můžeme být friends :o)). Říkám yeah, thanks :o)). Pak jsem ještě řekla, že toto je moje posl. hodina divadla, že to chci změnit na něco jiného, ale že bych jí dala moje tel. číslo. Ona tak fajn, po hodině. Já, že nemůžu že jdu za poradcem :o))), ale že jí to přinesu zítra před hodinou divadla. Tak super, dohodly jsme se :o)). Dneska jsem jí dala číslo (řekla ooh, sweet..). Předtím mě ráno zdravila na chodbě, já bych si jí nevšimla (vy co mě znáte, tak víte, že když jdu, tak si okolí moc nevšímám :o)). Tak jsem zvědavá, jestli se ozve, ale snad jo. Ráno jsem narazila na tu Němku Lilly a šla mě představit jedné kamrádce, potkala jsem jí náhodou i na konci dne, tak mě představila další. Z toho ale žádná kamarádka nebude. Jinak včera na první hodině, Government, jsme v půlce hodiny dostali takový testík, nevím, jak moc velkou váhu ta známka bude mít, pomáhala mi s tím moje asistentka Shelby :o)). Když jsem něco nevěděla, zeptala jsem se.. pozoruhodný bylo, že jsem byla rychlá stejně jako moji spolužáci, a to ještě nějaká slovíčka lovím ve slovníku..). V 10h. jsem šla za svým poradcem, French 4 (označení, kolik let FR máme) na French 2. Čtyřka byla moc, brali už víc látky než já v ČR a musela bych se to doučovat, což se mi nechce. Měla jsem na poradce hodně otázek, mj. tancování. Řekl, že žádný dance team na škole není.. ale jestli nechci cheerleaders (jak na to hezky přišel sám :o)). Říkám, že ráda.. on se zeptal, jestli jsem tancovala a když jsem mu řekla moje zkušenosti, byl spokojený, ale všechno samozřejmě závisí na trenérovi roztleskávaček. Dá mu vědět. Pak přišla řada na změnu Theater, ráda bych Yearbook. Poradce mi na papír napsal, za jakým učitelem a kam mám jít a napsal důvod, proč tam jdu. Rovnou říkám, že učitel mě ve třídě nechtěl :o(. Neví, o co přišel :o)). Tak místo divadla mám Study hall, aspoň budu mít klid :o)). Dál jsem se ptala, jestli dostanu diplom o ukončení této školy. Nějak se cukal.. vysvětloval, ale nepochopila jsem, tak jsem mu dala maila, ať to pošle tam. Upozornil mě, že je very busy a že to bude trvat.. To je víceméně všechno, co se pořešilo. Pak jsem šla na Algebru 2. Pořád tam děláme nesmyslný grafy, máme tam nějaký machine, což vidím prvně v životě. Nejspíš je to pokus naučit americkou mládež matiku :o). Ale lítám v tom, takovou blbost jsem v životě neviděla. Na druhou stranu děláme primitivní rovnice.. váhám změnit Algebru 2 na 1, ale ještě tomu nechám čas. V té mojí čtyřčlenné skupince na matice sedí ten šprťák a vždycky mi dá opsat co nevím. Celkem je to moje záchrana.. Na polední pauze jsem byla s Ianem a jeho kamarádama, představil mě pár lidem, což jsem byla ráda. Na English jsme měli zodpovědět otázku, co je to inteligence. Takže to je něco, co několik Američanů postráda ... pak nám učitelka rozdala třístránkový papír o INTELIGENCI. Byl to nějaký průzkum o growth intelligence a fixed intelligence. Jako ty úkoly jsou opravdu primitivní, až to bolí... jediný můj problém je, že něco musím lovit ve slovníku. Pomáhá mi s tím Marta s Paulem. Pár postřehů z hodiny: pár lidí tam jedlo, měli před sebou klidně na stole sendvič, jeden kluk měl nohy na lavici.. Domů jsem jela s tím Ianem, kromě středy mě bude vozit domů jeho máma. Z toho moc nadšená nejsem, po škole jsem se na autobus a pak domů aspoň prošla. Z těch úkolů jsem myslela, že mě jebne.. aspoň dneska nic nemám a zítra je pohodovej den, je speciální rozvrh, hodina bude trvat 90 min. myslím.. Nevím, jak přežiju tak dlouhou dobu na Study hall. Dneska byla první hodina, už na mě nězbyl počítač, všichni mají svoje místa, tak mám jen stůl.. Na dnešní polední pauze jsem neviděla Ianovi kamarády, ale pak jsem potkala jeho, tak jsem aspoň nebyla sama.. ptala jsem se ho na něco kolem školy a řekl, že s kamarádama půjdou v pátek na školní fotbalový zápas, jestli nechci taky. Chci :o)). Vyměnila jsem si učebnici na French, a na hodině jsem zjistila, že tato úroveň je akorát pro mě. Na English jsme se dívali na film, z r. 1958... no, že bych to nějak chápala, to se říct nedá.. Po hodině jsem šla za učitelkou, bla bla a řekla mi, že př. týden budou číst knížku, ale že me dá něco lehčího. To jsem ráda. Třeba komiks :o)). Na keramice jsme dneska prvně patlali s hlínou, vyváleli jsme si placku a pak jsem dostali různé předměty, já vidličku, a měli jsem tam udělat jakože ornamenty.. pak se placka otočila a nástroje jsme si vyměnili a dělali znova. Na konci jsme "výtvor" zničili.. nechápu, proč se nemohlo dělat něco smysluplnějšího, ale cílem zřejmě bylo, aby ti, kteří jsou na keramice prvně, si to vyzkoušeli. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
Teď jsem doma a úžasná zpráva: NEMÁM DNESKA ÚKOLY!! JUPÍÍÍÍ. Vždycky nad tím strávím celý večer, je jich prostě moc. Ono taky ta moje škola je prý nějaká významná, těžší, jakoby na větší úrovni, jsem se dozvěděla. Tak abyste věděli, jakou úžasnou školu mám :o))).
Včera večer jsem jela s Martou do AT T pro kredit, už jsem na mobilu měla jen dolar. Dala jsem si 50 dolarů, ale nešlo to.. nechtěl se nabýt, bylo tam napsáno Problém v síti. Pak prodavačku napadlo, jestli nemá chvíli počkat.. a hle, kredit tam byl.
Pro Katku: fakt ti moc děkuju za maily, které mi každý den píšeš, všechny novinky atd. ... moc mě to potěší, jsem za to strašně moooc ráda! Taky se mi stýská, na jednu stranu mi přijde, že jsme se loučili teprv včera, na druhou stranu se mi to zdá jako věčnost.. ale už mám měsíc za sebou a zbývá "pouhých" 10..
Tak se mi v té ČR mějte hezky, na všechny myslím každý den ...
Btw. 24. rijna mame Homecoming party, tak doufam, ze me nekdo pozve :o).

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Prosímtě, co to je to ,,Study hall"? Jinak už mám pročtený všechno, mimochodem, kdybys chtěla z matiky poslat nějakou teorii česky, tak stačí říct...Mám např.docela podrobně Funkce, jo, a a filmy, ty máš taky u mě, mohla bych ti aspoň něco z toho zkusit poslat;)
Ale vidím,že zatím se tam nenudíš-no aspoň asi nemáš čas pouštět si filmy. Možná o Vánocích. Kdyžtak ti taky napíšu maila, jestli máš čas to číst:-) Pa Š.